Terugblik workshop Communicatie voor energiecoöperaties
Op 13 juni was onze tribune de plek voor alle coöperaties die meer, anders of voor het eerst naar buiten willen treden in hun communicatie. Om leden te werven, hun buurtgenoten te activeren of om gewoon te laten zien dat ze er zijn en zinvolle dingen doen.
We gaven een stoomcursus communicatie, waarin de belangrijkste basics voorbijkwamen: je doelen en kernwaarden, je verhaal, de kanalen die je kunt gebruiken, hoe je kunt klinken en eruitzien en wat je nodig hebt als basispakket om te starten.
Daarna liet Annemiek Verstappen zien hoe je richting kunt geven aan je communicatie, door scherp op je netvlies te hebben wie je doelgroepen zijn en wat hun beweegredenen zijn.
Je vindt al het materiaal van de bijeenkomst hier:
- Stoomcursus Communicatie door Tjitske Veldkamp en Paulien Alblas
- Presentatie doelgroepen van Annemiek Verstappen
- De handout met 10 communicatietips
- De snelstart Communicatieplan maken.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden en communicatie is geen exacte wetenschap. Dus ga gewoon aan de gang, zorg dat mensen weten dat je er bent, want daar begint het allemaal mee.
Heb je vragen, wil je een keer advies of overleg over je communicatie? Neem contact op met paulien.alblas@energiesamen.nu of tjitske.veldkamp@energiesamen.nu.
Bekijk hier de foto’s: